Ad space:
És l'espai destinat a mostrar anuncis en una pàgina web.
Ad Words:
Sistema pel qual es mostren uns anuncis o altres en funció de les paraules de cerca d'un visitant, que pot haver introduït en un cercador.
Abast:
El percentatge d'usuaris que finalment s'han interessat per una promoció en un temps determinat.
Anunciant:
Persona o empresa que voleu afegir les seves promocions en els suports publicitaris.
Anunci de text:
Una publicitat que només té text i un enllaç al lloc web de l'anunciant.
Banner:
Forma típica de presentar publicitat en un lloc web. Consisteix en una imatge, de vegades interactiva i animada, que mostra un producte o servei i l'objectiu és que el visitant premi en ella per ampliar la informació que conté.
Permission Màrqueting:
És una manera de màrqueting en la qual es pretén aconseguir que els consumidors otorgen el seu permís per rebre publicitat.
Spam:
E-mail no sol·licitat.
Storyboard:
Esbós en vinyetes d'un anunci.
Target:
És el tipus de persones a les que es dirigeix una campanya de publicitat, perquè els pugui interessar el producte o servei publicitat. També són les característiques de les persones que visiten un lloc web.
Assistants:
Ajudants dels executius de comptes, realitzen tasques pròpies del departament de servei al client al qual pertanyen.
Estereotip:
concepció simplificada i comunament acceptada que té d'algú o alguna cosa.
Estratègia d'imatge:
conjunt d'accions que una organització escomet per aconseguir una imatge intencional que afavoreixi la satisfacció de les seves metes corporatives. alizan tasques pròpies del departament de servei al client al qual pertanyen.
Copy:
És l'altre membre de l'equip creatiu, la seva tasca és crear els textos que apareixen a la campanya. Treballa conjuntament amb el director d'art.
Performance :
Aquest terme s'ha format a partir del verb anglès perform, que pot traduir-se com "actuar o interpretar". Aquesta paraula s'utilitza per nomenar una mostra o representació escènica que sol basar-se en la provocació. Per tant, una performance, intenta sorprendre el públic ja sigui per la seva temàtica o per la seva estètica.
Video Art :
Es tracta d'un moviment de la decada dels 60, que consisteix a crear manifestacions astístiques mitjançant sons i imatges en moviment.
Es pot registrar de diferents maneres, poden ser grabades i distribuïdes en DVD o poden desarrollrse en viu, combinant videos, música i sons de diferents formes.
Instal·ació :
És un gènere d'art contemporani on s'utilitza l'espai per crear un ambient o una experiència global en la que intervenen diferents sentits o el cos sencer de l'espectador. Normalment l'espectador pot interectuar i transitar l'obra o amb alguns objectes, de la mateixa. La instal·lació supera els límits convencionals propis de les disciplines clàssiques ( la pintura i l'escultura ) i pot incorporar tot tipus d'elements i tècniques.
Happenings :
És una paraula anglesa que significa esdeveniment, ocurrència, succés.
És una manifestació atistica sorgida en els 50, caracteritzada per la participació dels espectadors. L'objectiu del happening és produir una obra d'art que no es focalitza en objectes sinó en l'esdeveniment a organitzar i la participació dels espectadors, perquè a través de la seva participació, assoleixin un alliberament col·lectiva.
És comú confondre el happening amb la performance, però el que els diferencia és que el happening és mes improbisado, imprevisible.
Encuadarnement :
Bàsicament, l’enquadrament és la porció d’escena que nosaltres com a fotògrafs decidim fer entrar en una fotografia. Com a observadors percebem amb els nostres ulls una escena íntegrament, però com a fotògrafs hem de seleccionar l’àrea que anem a capturar i d’acord al tipus d’escena i al tipus de missatge que es desitja transmetre podem trobar-nos diferents vies per realitzar l’enquadrament.
Encara que la classificació tendeix a variar d’un autor a un altre, es poden distingir els 3 principals tipus d’enquadraments, que són:
Enquadrament horitzontal: Es el més comú i el més
emprat de tots.
El enquadre vertical: No és tan popular com l’anterior, però
no deixa de ser una excel·lent alternativa. Igualment, en
haver de girar la càmera deixant el disparador d’un costat,
ens pot resultar una miqueta diferent, però experimentar
amb aquest tipus d’enquadrament ens pot proporcionar
grans resultats.
L’enquadrament inclinat: Hi ha els qui consideren aquest no
és pròpiament una forma d’enquadrament, ja que les
fotografies es presentessin de manera horitzontal o vertical,
no obstant això aquest enfocament s’obté inclinant la
càmera i justament a aquesta posició és al que generalment
denominem “enquadrar”.
Tipos de plans :
Gran Pla General:
Aquest tipus de pla és el més obert de tots, i comprèn una
gran quantitat de paisatge. Sol fer-se amb gran angular o ull
de peix, ja que abasten un major angle de visió. Un altre bon
recurs per realitzar aquest tipus de pla és muntar una
fotografia panoràmica realitzant diverses fotos del lloc.
Plànol General:
Aquest tipus de pla mostra també una gran quantitat de
paisatge, però no d'una manera tan llunyana. Sol tenir també
una cosa que protagonitza el pla, un punt d'interès, no és
simplement un paisatge ampli. Tot i tenir un element o
persona protagonista, el fons tindrà gairebé la mateixa
importància que aquest, per la qual cosa haurem de prestar
especial atenció a l'hora d'enquadrar.
Plànol Sencer:
La nostra persona o element d'interès surt completament,
protagonitzant la fotografia i ocupant de dalt a baix tot
l'enquadrament. Pots apurar més o menys aquest
enquadrament, per omplir més o menys la fotografia, però
molt de compte amb tallar els peus. Moltes vegades ens
centrem tant en el centre de la fotografia que oblidem mirar
les vores abans de disparar.
A partir d'aquest tipus de pla fins al Pla Mitjà, la importància
de la persona resideix en el seu posat, ja que la seva cara va
estar massa allunyada com per ser el focus d'atenció.
Plànol Americà:
A partir d'aquesta escala, aquests tipus de pla ja estan
pensats més aviat per a fotografia de retrat. El pla americà ve
heretat de la cinematografia americana, concretament dels
westerns. Mostra 3/4 de la persona, tallant just per sota dels
malucs, a mitja cuixa.
Plànol Medi Larg:
Aquest tipus de pla s'enquadra al nostre protagonista a
l'altura del maluc. Tingues molt de compte a partir d'aquest
tipus de pla, ja que els braços entren en acció. En aquest tipus
de pla és possible que, si no ens hi fixem, tallem les mans o
els dits. Com et comentava abans és molt important fixar-se
en les vores del nostre enquadrament per a visualitzar què
entra i què es queda fora.
Plànol Medi:
Aquest tipus de pla enquadra al nostre protagonista a l'alçada
de la cintura. Aquí el tema del tall de braços serà molt més
delicat, ja que si el nostre protagonista té els braços estirats,
les mans sortiran de l'enquadrament. Procura no tallar les
mans a l'alçada dels canells.
Plànol Medi Curt:
Aquest tipus de plavenquadra al nostre protagonista per sota
del pit, a manera de bust. Com que és un tipus de pla més
proper, ja comencem a focalitzar més la cara del nostre
subjecte més que en el seu posat. Com et comentava al
principi, és important no tallar articulacions, de manera que
si el subjecte té els braços estirats hauries de tallar a meitat
del avantbraç, abans d'arribar al colze.
Primer Plà:
Aquest tipus de pla s'enquadra al nostre protagonista per
sobre del pit i sota de les espatlles, focalitzant a la cara.
De la mateixa manera que abans, procura tallar els braços a
l'altura del bíceps, per no tallar-los a l'altura del colze.
Primeríssim Primer Plànol:
Aquest tipus de pla és més proper que el primer pla,
focalitzant principalment a la cara de la nostra persona
retratada. Normalment talla a meitat de front i a meitat de
barbeta si fem la foto en horitzontal, o a meitat de coll i a
meitat de cap si la fem en vertical.
Sol usar-se per emfatitzar algun tret de la cara, com la mirada
o els llavis, o per centrar-nos en la seva expressió facial
(sorpresa, por, felicitat, enuig ...).
Plà Detall:
Aquest tipus de pla es centra en alguna part concreta de la
nostra persona o element protagonista, en algun detall
d'aquest, per ressaltar-ho. Si, a més, fem servir profunditats
de camp petites, aquest detall s'emfatitzarà encara més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada